11 Ekim 2012 Perşembe

Günyüzü’ne bir Anadolu Lisesi

Konya’nın Cihanbeyli İlçesi’ne bağlı Günyüzü Belde Belediye Başkanı Mehmet Kale, yapılan çalışmalarla eğitim alanında beldede yaşanan eksiklikleri giderdiklerini söyledi.   Günyüzü’nün Taşpınar, Gölyazı, Yapalı, Oğuzeli ve Akıncılar beldelerinin tam ortasında  yer aldığını ifade  eden Kale, Milli Eğitim Bakanlığı ile yapılan görüşmeler sonucunda Günyüzü’ne bir Anadolu Lisesi kazandırıldığını belirtti. Arsa tahsisi belediye tarafından yapılan Günyüzü Anadolu Lisesi ile bölgede bir hayali gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşadıklarını ifade eden Kale “Eğitime yapılan yatırımın değerini biliyoruz. Yıllardır eksikliğini hissettiğimiz lisenin beldemize yapılması noktasında çok iyi bir hazırlık yaparak Milli Eğitim
Bakanlığımızdan talepte bulunduk. Yoğun gayretlerimiz sonucunda Anadolu Lisesi Günyüzü’ne kazandırılarak yurdun dört bir yanından gelecek öğrencilere kapılarını açtı. Beldemizin geleceğine yön verecek bu lisenin yapımı noktasında bizden desteklerini esirgemeyen bir önceki Milli Eğitim Bakanımız Sayın Nimet Baş ile şimdiki Milli Eğitim Bakanımız Ömer Dinçer’e, Bakan Yardımcımız Sayın Orhan Erdem’e, milletvekillerimize, teşkilatımıza ve bürokratlarımıza çok teşekkür ediyorum” dedi. 


Günyüzü Anadolu Lisesi’nin yanında inşaatı devam eden 200 öğrenci kapasiteli yurt binasının da kısa sürede tamamlanacağını ifade eden Mehmet Kale, ayrıca belediye olarak ileride Günyüzü’ne kurulmasını istedikleri Meslek Yüksek Okulu binası için de arsa tahsisinin şimdiden yapıldığını belirtti. Öğrencilerin sosyal, kültürel ve sportif alandaki ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla da çalışmalarının hızla devam ettiğini belirten Kale, beldeye kısa sürede bir spor salonu kazandıracaklarını, ayrıca lise binası çevresinde sosyal donatı alanlarının oluşturulacağını kaydetti. 


Kale “Günyüzü’nü bölgede bir eğitim merkezi haline dönüştürüyoruz. Bunu yaparken de eğitim nedeniyle bölgede yaşanan göçün de önüne geçmiş oluyoruz” dedi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder